קורס סייבר לנוער | Israel Cyber Campus
top of page
קורס סייבר לנוער

שם הקורס:

קורס סייבר לנוער

תוכנית ייחודית לתלמידי חטיבה ותיכון – הכשרת לוחמי הסייבר הבאים

קורס הסייבר לבני נוער נועד לצייד את הדור הבא בידע ובכישורים הדרושים להיכנס לעולם ההייטק. הקורס מכסה מגוון רחב של נושאים, כולל בטיחות באינטרנט, פרטיות נתונים, קידוד ואוריינות דיגיטלית כדי להכין אותם לקריירה בתחום אבטחת הסייבר.

מלאו פרטיכם למידע והרשמה:

איזו הכשרה תקבל במהלך הקורס?

העולם הדיגיטלי של היום דורש חשיפה לידע נרחב, מגוון ועדכני בתחום הסייבר. תוכנית הסייבר לצעירים מהווה שלב ראשון בהחלטת הבחירה של המשתתף בתחום לימודי זה, וכן מאפשרת לו את המוכנות הבסיסית להשתלב בהכשרות וקורסים מתקדמים יותר בתחום הסייבר והכנה לשירות הצבאי.

מיהם אנשי המקצוע מאחורי תוכנית הלימודים?

נשיא האקדמיה הוא מר יגאל אונא – לשעבר ראש מערך הסייבר של מדינת ישראל. התוכנית נבנתה על ידי מדריכים ומומחים יוצאי יחידות צה”ל, האקדמיה והעולם המקצועי. המסלול כולל לימוד פרונטאלי תיאורטי משולב בלמידה פעילה של המשתתף, שבמסגרתה קיימת התנסות בתרחישים המדמים התמודדות עם מתקפות סייבר, דרכי תיחקור ותגובות לאיומים.

מה כוללת תוכנית הלימודים?

התוכנית נבנתה על מנת להעניק למשתתפים הבנה בנושאים הבאים:

  • הכרת תחומי הסייבר ואבטחת מידע, עולם הסייבר והמונחים הבסיסיים שלו.

  • הבנת מודל ה-TCP/IP ופרוטוקולי הרשת/יישומיים

  • ניתוח של מערכת הפעלה Windows כאשר היא נגועה בקוד זדוני, באמצעות שימוש בכלי Sysinternals

  • אלגוריתמי הצפנה, מודלים של הצפנה ופרוטוקולים

  • ביצוע מתקפת סייבר באמצעות דגמי Mitre Att&ck ו-Cyber Kill Chain

  • הכרת רשת, מארחים ושירותים שונים

  • קבלת גישה לרשתות ולמארחים באמצעות טכניקות ספירה והתקפת סיסמאות

  • יכולת חדירה ליישומי אינטרנט

  • שימוש בטכניקות ניצול פרצות תוך שימוש בכלים מוכרים

הדרך שלך להתקבל לעולם לוחמי הסייבר בצבא

הקורס מיועד לתלמידים בכיתות ז’ – י”ב המעוניינים להרחיב את ידיעותיהם וניסיונם בתחום הסייבר עוד טרם גיוסם.

תנאי קבלה

  • אנגלית ברמה טובה

  • מעבר מבחן התאמה

  • אין צורך בידע טכני מוקדם. על המועמדים להיות בעלי יכולת טכנית גבוהה וחשיבה לוגית

מבנה הלימודים ונושאי לימוד

התוכנית תתקיים לאורך שנת הלימודים ותכלול 75 שעות לימוד אקדמיות. הצלחה בתוכנית מחייבת השתתפות פעילה במסגרת השיעורים, עבודה אישית בבית, נוכחות ב-85% מהשיעורים לפחות ומעבר בחינת הסיום בהצלחה.

קורס סייבר לנוער

מתכונת הלימודים

היקף התוכנית: 75 שעות אקדמיות

מפגשים של 3 שעות אקדמיות כל מפגש, פעם בשבוע – בבניין מוזיאון “אנו” אוניברסיטת ת”א.

למה קורס סייבר כל כך חשוב עבור בני-נוער?

קורס סייבר לבני נוער יכול להוות השפעה משמעותית על הקריירה העתידית של ילדיכם בכך שהוא מכין אותם לנוף הטכנולוגי המשתנה במהירות. הנה כמה דרכים שבהן קורס סייבר יכול להיות דלת כניסה לעתיד שלהם בעולם ההייטק:


1. פיתוח מיומנויות טכניות

הקורס יספק לבני נוער ניסיון מעשי בקידוד, תכנות וכישורים טכניים אחרים המבוקשים מאוד בתעשיית הטכנולוגיה. ניסיון זה יכול להפוך אותם למועמדים תחרותיים יותר לקריירה הקשורה לטכנולוגיה.

2. שיפור מיומנויות פתרון בעיות

הפרויקטים והתרגילים בקורס סייבר יאתגרו את בני הנוער לחשוב בצורה יצירתית ולפתח מיומנויות פתרון בעיות הניתנות להעברה אל כל תחום. מיומנויות אלו חשובות במיוחד בקריירות טכנולוגיות והנדסיות בהן מציאת פתרונות לבעיות מורכבות היא משימה יומיומית.

3. היכרות עם כלים סטנדרטיים בתעשייה

קורס אבטחת סייבר לבני נוער יחשוף אותם לכלים ולטכנולוגיות העדכניות ביותר המשמשות בתעשיית הטכנולוגיה, ויעניק להם נקודת התחלה מצוינת לקראת הקריירה שלהם. הידע והניסיון הללו יקנו להם יתרון על פני חבריהם שלא זכו לחשיפה מסוג זה.

 

4. למידת החשיבות של אבטחת הסייבר

בעולם שבו פרצות נתונים והתקפות סייבר הופכות נפוצות יותר ויותר, חשוב לבני נוער להבין את החשיבות של אבטחת סייבר. קורס סייבר יכול ללמד אותם על שיטות עבודה מומלצות לאבטחה ועל החשיבות של הגנה על מידע רגיש, מה שהופך אותם לנכסים יקרי ערך במגוון קריירות, במיוחד בטכנולוגיה ובפיננסים.

 

5. הכנה לקריירה צבאית

כפי שהעולם מתקדם יותר ויותר בעולם הדיגיטלי כך גם הצבא. המלחמות בעתיד יהיו מלחמות דיגיטליות ובשל כך הצבא מחפש יותר ויותר ‘לוחמי סייבר’. בשל כך, בני נוער המחפשים להתקבל לתפקידים משמעותיים של לוחמת סייבר בחייל המודיעין, צריכים לדעת את הבסיס בכל הנוגע לאבטחת סייבר – בסיס אותו ירכשו בקורס זה.

 

6. בניית קשרים וחברויות

באמצעות למידה בקורס הסייבר, לבני נוער יש הזדמנות להיפגש ולהתחבר עם עמיתים בעלי תחומי עניין דומים. קשרים אלה יכולים להיות בעלי ערך כשיחפשו בעתיד הזדמנויות עבודה או להתייעץ עם אנשי מקצוע בתעשייה.

קורס סייבר לבני נוער יכול לספק להם בסיס איתן של מיומנויות טכניות, להשריר בהם יכולות לפתרון בעיות וידע אודות כלים סטנדרטיים בתעשייה אשר יהוו ערך חשוב ביותר לקריירה העתידית שלהם. באמצעות הכנתם לנוף הטכנולוגי של המחר, קורס סייבר יכול לעזור לבני נוער להישאר בקדמת העקומה ולהצליח בקריירה שלהם.

מאמרים מומלצים

bottom of page